Magazín - O živote aj pánskej móde so šéfdizajnérom Pavlom Křivánkom

O živote aj pánskej móde so šéfdizajnérom Pavlom Křivánkom

článek

Text: Blažek tím

Foto: Ilja Hubálek

Pavel Křivánek sa vyučil pánskym krajčírom, študoval návrhárstvo v Liberci a niekoľko rokov pôsobil ako šéfdizajnér značky Bushman. Teraz túto pozíciu zastáva u nás a zároveň má svoju vlastnú značku pánskych odevov Paul Brun. Pri tvorbe sa často inšpiruje folklórom, ale zároveň pamätá na pohodlie nositeľov jeho odevov i najnovšie módne trendy.

Prečo ste sa pri výbere odboru rozhodli práve pre krajčírstvo?

Toto remeslo máme v rodine. Už moja babička bola krajčírka a tak ako ja sa aj moja maminka a švagriná zaoberajú šitím krojov s dôrazom na oblasť Brnenska a Kyjovska. Folklórne motívy som potom využil tiež pri navrhovaní teplákov alebo mikín Paul Brun a dodnes vnímam, že je moja práca tradičnými českými vzormi a históriou pomerne dosť ovplyvnená. Čo sa týka vysokej školy, tak som dlho túžil študovať v zahraničí, ale v návrhárstve som mal, bohužiaľ, veľmi malú šancu, že sa niekam dostanem. Preto som sa po absolvovaní návrhárstva v Liberci prihlásil na podnikateľskú Fakultu VUT, ktorá mi štúdium v Nemecku umožnila, v danom odbore som získal inžiniersky titul a chvíľu som v ekonomickom odbore pracoval.

Bavilo vás to?

Bola to zaujímavá skúsenosť, ale aj tak ma to stále ťahalo k móde, v ktorej som sa už od ukončenia štúdia realizoval na UMPRUM ako asistent ateliéru módnej tvorby, a potom som nastúpil ako šéfdizajnér do spoločnosti Bushman, kde mi po troch rokoch spolupráce hrozilo vyhorenie, pretože išlo o veľmi náročnú prácu. Potreboval som zmenu a začal som sa živiť ako sales manažér – auditor operačných sál. Dva roky potom som si zaregistroval značku Paul Brun. V rámci nej som začínal spodnou bielizňou, pretože to, čo u nás bolo v ponuke, nevyhovovalo mojim estetickým požiadavkám ani nárokom na komfort. Prvé kúsky som nechal otestovať kamarátov. Boli s nimi natoľko spokojní, že sa o mne čoraz častejšie zmieňovali, a ja som tak postupne bez akejkoľvek reklamy získaval nových klientov a potom i zákazky na folklórne košele a už zmienené mikiny alebo tepláky. No a teraz som šéfdizajnérom spoločnosti Blažek.

Prečo ste od outdoorového oblečenia prešli k formálnejšej pánskej móde?

Pán Blažek ma oslovil na základe komunikácie s predchádzajúcou šéfdizajnérkou Janou Veselou Kuťkovou, ktorá je zhodou okolností mojou bývalou študentkou z UMPRUM. Navrhovať pánske oblečenie bol môj veľký sen, takže som ponuku veľmi rád prijal. Pri detailnej prehliadke sortimentu značky som si všimol, že na predajniach prevládajú odtiene modrej a rozhodol som sa to zmeniť. Preto aj úplne prvá kolekcia Blažek, na ktorej som sa podieľal, teda jar/leto 2023, je vyvedená v zemitých tónoch. Teraz už s tímom dokončujeme kolekciu pre jeseň a zimu a pomaly sa pripravujeme na kolekciu pre ďalšiu jar a leto.

Ako sa vám pod značkou Blažek pracuje?

Úplne skvelo. Páči sa mi, že ide o rýdzo český brand, ktorý kladie veľký dôraz na kvalitu. Málokto to vie, ale všetky materiály odoberáme výhradne z Talianska a takmer všetko si nechávame vyrábať v krajinách Európskej únie. Zároveň musím vyzdvihnúť i svoj tím, ktorý vždy funguje na sto percent.