O spoločnosti
Značka Blažek
Módna značka Blažek sa od svojho založenia v roku 1992 snaží o vyplnenie medzery na trhu pánskej módy. Zameriava sa predovšetkým na vysokú kvalitu, precízne spracovanie a nadštandardné doplnkové služby, ako sú napríklad individuálne úpravy odevov a módne poradenstvo. Podľa posledného rebríčka ATOK (Asociácia textilného-odevného-kožiarskeho priemyslu) za rok 2018 je Blažek najväčšou tuzemskou odevnou spoločnosťou. S vôbec najväčšími tržbami (577 miliónov českých korún) firma obhájila svoje prvenstvo za rok 2017. Pod značkou Blažek sú dvakrát do roka prezentované nové kolekcie odevov a módnych doplnkov, ktoré sú ponúkané výhradne vo vlastnej sieti značkových obchodov. V súčasnosti môžu zákazníci navštíviť 21 obchodov v Českej republike a osem na Slovensku. Značka Blažek venuje maximálnu pozornosť výberu svojich dodávateľov, medzi ktorých patria okrem renomovaných fotografov, grafikov a dizajnérov predovšetkým vychýrení výrobcovia luxusných odevných materiálov z Talianska, Francúzska a Španielska. Každý zákazník má od roku 2002 možnosť stať sa členom Blažek klubu a využívať exkluzívne výhody. Aktuálne počet registrovaných členov prekračuje hranicu 100 tisíc.
Príbeh značky
Za tradíciou značky Blažek stojí muž, ktorý jej aj prepožičal svoje meno. Ladislav Blažek spolu so svojou desiatkou zamestnancov píše dejiny českej pánskej módy už bezmála tridsať rokov. Ako tento príbeh vznikal?

Prvý muž pánskej módy
Na samom prvopočiatku značky Blažek stojí klišé, ktoré k podobným príbehom úspechu už akosi neodmysliteľne patrí – a to náhoda. Píše sa rok 1992, študent Strojníckej fakulty ČVUT sa vydáva do Brna na strojárenský veľtrh, kde si má podrobne prezrieť vystavené stroje, o ktorých píše svoju diplomovú prácu. Na tamojšom výstavisku ho však zaujme iná vec. Rozdiely medzi oblečením domácich a zahraničných delegátov sú také výrazné, že sa po prvotnom šoku pomaly začína rodiť myšlienka skúsiť niečo robiť v tejto brandži inak. Najskôr so všetkou obozretnosťou vznikajú malé vzorové kolekcie, vytvorené najatými dizajnérmi, a výroba prichádza na rad až s konkrétnymi objednávkami. Za ich nevídaným úspechom stojí okrem sediacich strihov a kvalitných materiálov aj inšpirácia ľahkosťou a pružnosťou filmovej odevnej produkcie; sám Blažek totiž študoval strednú filmovú priemyslovku a obaja jeho rodičia pracovali v televízii.
„Móda sa, podobne ako film, pohráva s našimi emóciami. Pomáha nám byť tým, kým by sme chceli byť. Prostredníctvom nášho oblečenia vysielame signály k ostatným ľuďom. Množstvo svetových značiek vyrástlo na tom, že obliekli veľké filmové hviezdy. Ľudia sa inšpirujú v móde tým, čo kedysi videli vo filme.“ Ladislav Blažek
V druhej dekáde existencie firmy prichádza na rad už aj budovanie vlastnej obchodnej siete, a to tak v Česku, ako aj na Slovensku. To už má Ladislav Blažek takmer jasno, že vydať sa od strojárskeho priemyslu smerom k módnemu bola veľmi vydarená životná náhoda. Taká, ktorá dnes oblieka tisíce mužov podľa vzoru z Talianska, tak ako si to Blažek v deväťdesiatych rokoch vysníval.