Magazín - Ako vzniká nová kolekcia

Rozhovor so šéfdizajnérom: Ako vzniká nová kolekcia

Magazín - Ako vzniká nová kolekcia

Text: Blažek tým

Foto: Ilja Hubálek

Náš šéfdizajnér Pavel Křivánek pri práci rád používa všetky farby vrátane čiernej. Pre kolekciu jar/leto 2023 inšpirovanú cestovaním však okrem tlmenej tmavo a svetlomodrej cielene vybral zemité tóny, od hnedej a kamennej červenej cez oranžovú až po doplnkovú khaki a horčicovú.

Prečo je témou aktuálnej kolekcie práve cestovanie?

Je to reakcia nášho tímu na reštrikcie, ktoré celý svet zväzovali pomerne dlhý čas. Chceli sme skrze ňu vyjadriť znovu nadobudnutú slobodu a zároveň osloviť biznismenov, ktorí za prácou často mieria do zahraničia. Takže sme použili nielen trendy farby alebo kvalitné materiály, ale zároveň mysleli aj na to, aby bol strih každého kúsku nadmieru pohodlný, a teda ideálny na dlhé cesty autom alebo lietadlom.

Ako prípravy ku každej kolekcii vlastne prebiehajú?

Zásadným momentom, ktorý predchádza vzniku každej kolekcie, sú návštevy milánskeho veľtrhu Milano Unica pre profesionálov z textilného priemyslu, kde hľadáme materiály, čo by zapadli do konceptu nasledujúcej kolekcie. Samozrejme tu vždy načerpáme veľa ďalšej inšpirácie pre nasledujúce sezóny a prístup pána Blažeka ma v tomto ohľade veľmi príjemne prekvapil. Nespolieha sa totiž len na zaslané vzorníky, ako je to u mnohých značiek zvykom, ale chce, aby sme si všetky látky ochytali a chystané trendy pozreli na vlastné oči. Práve preto nás na Milano Unica posiela.

Ďalšiu kolekciu už teda máte vymyslenú?

Zatiaľ len prezradím, že bude vyvedená v tónoch bordó a jej kľúčovou témou bude vzťah otca a syna. Práve jeseň a zima sú obdobiami, kedy prebiehajú školské plesy, a preto je pre nás dôležité, aby si mladí chlapci v našom sortimente dokázali vybrať vhodné oblečenie. Pre obe generácie máme ale pripravené nielen formálne, ale aj voľnočasové kúsky.

Kto určuje, koľko kusov odevov bude každá kolekcia zahŕňať?

Obchodné oddelenie, ktoré zbiera podnety od zákazníkov a asistentov predaja. Na ich základe vytvorí analýzu a nášmu kreatívnemu tímu odovzdá zadanie, ktoré obsahuje aj informácie o tom, koľko kusov formálnych oblekov a ďalších odevov bude treba urobiť.

článek
článek

Ako postupujete ďalej?

Kreatívny tím sa odíde inšpirovať na veľtrh a potom každý nasledujúci krok konzultujeme a rozdelíme si, kto si ktorú úlohu vezme na starosť. Výsledky svojich prác opäť konzultujeme, kým nie sme úplne spokojní. Návrhy potom odovzdáme konštruktérom, s ktorými v troch kolách výroby vzoriek v spolupráci s modelom vyrobíme finálny vzorový kus, ktorý potom schvaľuje vedenie.

Koľko ľudí vo vašom tíme pracuje?

Celkom je nás deväť. Jedna kolegyňa má na starosť separátne saká, druhá tričká, pletený tovar a potlače. Potom máme v tíme ešte kolegyňu, ktorá sa stará o hladký priebeh vzorovania vo výrobniach, dve krajčírky a troch konštruktérov.

s